Thursday, August 29, 2013

Artikel Menarik ....

Bila membaca di Blog nie http://www.queachmad.com/2013/08/carilah-lelaki-yang-mampu-jadi-imam.html sebagai seorang ibu yang mempunyai anak perempuan yang akan membesar dan mempunyai keluarga sendiri harus membaca dan memberitahu kepada anak-anak perempuan apabila ingin berkahwin kelak.

Paling suka dalam artikel yang ditulis dalam Blog En. Queachmad ini adalah :

Nah, carilah lelaki jenis itu sebagai suami. Lelaki yang mampu menjadi imam, dalam dan luar solatmu. Lelaki yang bertegas denganmu dalam hal-hal agama, dan berlembut denganmu dalam hal-hal dunia. Bukankah dirimu mahukan perkahwinan itu sampai ke syurga? Bagaimana mungkin seorang lelaki yang tidak tahu jalan ke syurga boleh membimbingmu untuk sampai ke sana? Buatlah pilihan dengan bijak. Carilah untuk dirimu seorang IMAM, bukan semata-mata seorang jejaka.

“CARILAH” LELAKI yang MAMPU menjadi IMAM untuk KAMU, Yang MENITISKAN AIR MATANYA apabila MELIHAT KESAKITAN KAMU KETIKA MELAHIRKAN ZURIATNYA, Dan LELAKI yang MEMBANGUNKAN KAMU untuk BERIBADAT BERSAMA-SAMA DI SEPERTIGA MALAM. JIKA PENCARIAN ITU TELAH KAMU TEMUI, JANGAN LUPA BERSYUKUR KEPADA-NYA. Jadilah, PERMAISURI HATINYA, PENEMAN DIKALA SUKA dan DUKA, PENGUBAT RINDU dan LARA..

Tapi sebagai seorang perempuan yang sudah berkahwin di luar sana bersyukur dengan kebaikan dan bertimbangrasa suami masing-masing. Jangan hanya sesuatu perkara boleh melupakan jasa suami yang selama ini bersama kita. Hargailah apa yang ada dan pasangan kita adalah yang terbaik ditentukan oleh Allah. Bagi yang belum berkahwin nilaikan calon yang akan menjadi suami kita. Para ibu dan bapa didiklah anak-anak lelaki dan anak-anak perempuan menuju ke jalan yang diredhai oleh Allah. Untuk membaca artikel penuh tentang carilah lelaki yang mampu menjadi imam bacalah di link ini  http://www.queachmad.com/2013/08/carilah-lelaki-yang-mampu-jadi-imam.html.

No comments:

Post a Comment